OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Úvodní stránka » PŘEHLED AUT s AdBlue®

PŘEHLED OSOBNÍCH AUT S MOČOVINOU

Podle platné evropské legislativy musí všechna nově registrovaná vozidla od 1.9.2015 splňovat emisní normu EURO 6. Ta připouští maximální hodnotu emisí oxidů dusíku (NOx) ve výši 80 mg/km. Předchozí norma EURO 5 dovolovala 180 mg/km, EURO 6 tedy v tomto kritériu představuje podstatné zpřísnění. Zejména u těžších osobních vozidel (někdy bývá uváděna hranice 1700kg) tak muselo dojít k instalaci SCR katalyzátoru s dávkováním AdBlue®. K dalšímu zpřísnění dojde s příchodem normy Euro 6.2 a s největší pravděpodobností tak najdeme nádrž na AdBlue® i v menších naftových vozech.

V ČR tvoří naftové vozy stále více než 40% všech prodaných, což znamená, že každým rokem se na silnicích objeví cca 100 000ks nových naftových osobáků. Přestože média neustále mluví o vozech s alternativním pohonem, k masovému rozšíření těchto pohonných jednotek zatím nedošlo.  

Na českých silnicích nejčastěji potkáte Škodu Superb (nejsilnější motorizace 2.0 TDI a pohon 4x4) nebo Yeti, případně koncernový VW Passat (rovněž 2.0 TDI a pohon 4MOTION). Na trhu je však již mnoho modelů od různých značek, kde na modré víčko nádrže s močovinou narazíte.

Pěkně zpracovaný přehled všech značek, modelů a motorizací najdete na webu infodiesel.co.uk

Kromě zmíněné databáze zde také ke konkrétnímu modelu vozu zjistíte:

  • jak je velká nádrž na močovinu
  • kde se nachází plnící hrdlo
  • kolik kilometrů ujedete na jedno naplnění
  • jak se zobrazuje varování o nízké hladině na přístrojové desce

Stránky bohužel nejsou v češtině, ale pokud vládnete němčinou nebo angličtinou, lehce se zorientujete. Případně využijte automatický překlad prohlížeče nebo Google Překladač.