PŘEHLED OSOBNÍCH AUT S MOČOVINOU
Podle platné evropské legislativy musí všechna nově registrovaná vozidla od 1.9.2015 splňovat emisní normu EURO 6. Ta připouští maximální hodnotu emisí oxidů dusíku (NOx) ve výši 80 mg/km. Předchozí norma EURO 5 dovolovala 180 mg/km, EURO 6 tedy v tomto kritériu představuje podstatné zpřísnění. Zejména u těžších osobních vozidel (někdy bývá uváděna hranice 1700kg) tak muselo dojít k instalaci SCR katalyzátoru s dávkováním AdBlue®. K dalšímu zpřísnění dojde s příchodem normy Euro 6.2 a s největší pravděpodobností tak najdeme nádrž na AdBlue® i v menších naftových vozech.
V ČR tvoří naftové vozy stále cca 30 % všech prodaných, což znamená, že každým rokem se na silnicích objeví okolo 70 000 ks nových naftových osobáků. (údaje z roku 2019) Přestože média neustále mluví o vozech s alternativním pohonem, k masovému rozšíření těchto pohonných jednotek zatím nedošlo.
Na českých silnicích nejčastěji potkáte Škodu Superb (nejsilnější motorizace 2.0 TDI a pohon 4x4) nebo Yeti, případně koncernový VW Passat (rovněž 2.0 TDI a pohon 4MOTION). Na trhu je však již mnoho modelů od různých značek, kde na modré víčko nádrže s močovinou narazíte.
Pěkně zpracovaný přehled všech značek, modelů a motorizací najdete na webu:
Kromě zmíněné databáze zde také ke konkrétnímu modelu vozu zjistíte:
- spotřeba močoviny pro danou motorizaci za rok
- kde se nachází plnící hrdlo
Například pro oblíbenou Škodu Superb 2.0 TDI 110 kW vypadá výsledek vyhledávání na této strance následovně: